Industriële robots én een marketingplan op maat.
Promation
De missie van Promation is simpel: productieprocessen optimaliseren. De uitvoering is uiteraard iets minder simpel, maar Promation slaagt er iedere keer in! Dit doen ze met industriële automatisering, robotica en visiesystemen. Van een robotarm tot een transportband, elke robot krijgt een unieke taak. Wat moet jouw robot kunnen?
Robots zijn er niet alleen voor grote bedrijven
Heb jij een productie-afdeling? Stel jezelf de volgende vraag: hoe sta ik tegenover het gebruik van robots? We geven je enkele seconden tijd om na te denken. Je hebt je antwoord? Top. De kans is groot dat je één van deze twee (of allebei) gedachten had:
- Miljaar, da's ik-weet-niet-hoe-duur!
- They took our jobs! Ik wil mijn mensen niet ontslaan.
Een ogenblikje; eventjes onze Dikke Van Dale raadplegen.
voor·oor·deel (het; o; meervoud: vooroordelen)
op een gebrek aan kennis berustende mening of afkeer
Aanpak: focus op de voor(oor)delen
Vooroordeel 1: "duur". Oplossing: ontdek meteen je ROI.
Samen met het team van Promation bouwden we een configurator. Hierop kan je je eigen cobot samenstellen en je weet meteen wanneer je je cobot terugverdiend hebt.
<intermezzo> Geen idee wat een cobot is? Je leest het uiteraard op de website van Promation! </intermezzo>
Je moet slechts zes korte vragen beantwoorden, of drie - afhankelijk van welk type cobot je nodig hebt, en je weet meteen welk type cobot bij je past. En de return-on-investment ervan. En wat blijkt? De 'cost of doing nothing' is hoger.
Volgend vooroordeel, alstublieft!
Vooroordeel 2: "ik moet personeel ontslaan". Oplossing: het tegengestelde aantonen.
Op verschillende pagina's zeggen we letterlijk het volgende: Industriële automatisering vervangt geen mensen, integendeel. Robots verlichten bepaalde menselijke taken.
- Het productieproces verloopt dus veiliger.
- Ergonomisch slechte bewegingen laat je door robots doen.
- Mensen kunnen zich focussen op de leukere taken.
Bovendien focust zich Promation zich veel op cobots. En wat blijkt? Dat zijn robots die zich focussen op de samenwerking met mensen!
Een heerlijk resultaat voor MaesMedia
<Intermezzo2>De website stond nog niet online en we kregen al een kadootje. "Bedankt voor de geweldige start van de samenwerking." Merci hé, Stijn!</Intermezzo2>
Een sterke online aanwezigheid voor Promation
Om niet bij elke klantencase hetzelfde te moeten zeggen, hebben we hierboven wat meer gefocust op de insteek van de website. Maar deze website is nog meer dan enkel het bovenste.
- Focus op SEO
- Employer branding strategie
- Conversiegericht
- Blogmodule
- Catalogus
- FAQ module
Neem zeker zelf eens een kijkje op de nieuwe website van Promation.
De website is nog maar de eerste stap.
Of de tweede, afhankelijk hoe je het bekijkt. Eerst maakten we een plan: "hoe gaan we de online aanwezigheid van Promation nog verhogen?". En daarvan was de eerste stap de website.
Tweede stap? Marketingacties online zetten. Google advertising, social media advertising, ... We mochten zelfs de copy schrijven voor de telefooncentrale.
Over Promation
Promation is gespecialiseerd in industriële automatisatie. Dit gaat van camera’s die inspecties uitvoeren, robotarmen die millimeterwerk uitoefenen. De mogelijkheden zijn eindeloos, maar alles is maatwerk. Net zoals hun nieuwe website - én marketingplan.
Bezoek de websiteWat we hebben gedaan
- Grafisch ontwerp
- Webdesign
- Marketing
Nog een sterke website of goeie tekst voor je telefooncentrale nodig?
Verlies geen klanten meer aan je concurrent. Online marketing start met een fantastische website voor je bedrijf. Daarna is het belangrijk dat je website de juiste bezoekers aantrekt.