Wat zijn de doelen van je KMO?
Een succesvolle marketingstrategie begint steeds met een sterke website. Als ervaren websitebouwers weten we dat een website niet alleen mooi moet zijn, maar vooral de juiste doelen moet bereiken.
Wat wil jij als KMO bereiken met je website?
Wat we vaak horen:
- Ik wil meer leads
- Ik wil meer klanten
- Ik wil meer bekendheid
- Ik wil meer collega’s
- Ik wil meer online verkopen
Of je nu op zoek bent naar meer leads, verkopen of merkbekendheid, wij zorgen ervoor dat jouw website het juiste doel dient en het beste resultaat behaalt.
Want een goed ontworpen website is niet alleen belangrijk voor jouw bedrijf, maar ook voor de ervaring van jouw klanten. En tevreden klanten komen immers altijd terug.
Wat wil je klant bereiken op je website?
Wanneer wij weten wat jij wil, draaien we de rollen om. Stel: je wilt meer verkopen. Waarom zou iemand juist bij jou moeten komen kopen?
We begrijpen dat het verleidelijk kan zijn om je website te vullen met informatie over jouw bedrijf en producten. Maar het draait uiteindelijk allemaal om de klant. Het mag geen groot ‘over ons’ verhaal worden.
Daarom zorgen wij ervoor dat jouw website de juiste informatie biedt die jouw klanten zoeken, waardoor ze eerder geneigd zijn om te converteren.
Website op maat van KMO’s: voorbeelden en types
We weten uit ervaring dat KMO’s graag voorbeelden zien van websites die we al gemaakt hebben. Hieronder vind je een overzicht van verschillende type websites. We kunnen je steeds meer voorbeelden laten zien. By the way: zag je onze klantenpagina al?
Voorbeeld KMO: Promation (configurator)
Wie is Promation?
Promation is een KMO uit Berlaar, gespecialiseerd in industriële automatisatie. Denk aan automatisatie, robots, cobots, visiesystemen en meer.
Hierdoor kunnen bedrijven met dezelfde mensen, die minder worden belast, meer realiseren. Van een robotarm tot een transportband, elke robot krijgt een unieke taak.
KMO website met configurator
Op de homepage van Promation zie je een video. We krijgen steeds meer de vraag om een video op de homepage te zetten.
Enkele custom modules:
- Configurator met lead generator (lees hier hoe we die uitgewerkt hebben)
- Uitgebreide dienstenpagina’s
- Catalogus en referenties
- FAQ module
Ontdek hier zelf de website van Promation. Meer over het proces achter deze website lezen? Dat kan op onze klantencase van Promation.
Nog een voorbeeld van zo’n configurator zien? Bekijk dan onze klantencase over de Zwemvijverplanner.
Ontdek meer over configurators
Voorbeeld KMO: IJsboerke (content hub)
Wie is IJsboerke?
IJsboerke, wie kent het niet? Dit Belgische roomijsmerk is al jarenlang een begrip in Vlaanderen. Vroeger kwamen de ijskarren rond om thuis ijs te brengen. Tegenwoordig staat IJsboerke bekend voor suikervrij roomijs, Studio 100 ijsjes en ook de Rode Duivels waterijsjes.
KMO content hub
Hoewel IJsboerke niet rechtstreeks aan de consument verkoopt, willen ze toch graag in contact komen met hun klanten en hen inspireren. Daarom heeft het merk besloten om een online beleving te creëren waarbij interactie, learning, fun en inspiratie centraal staan.
De online ervaring is niet alleen gericht op volwassenen, maar ook op kinderen. Zo zijn er verschillende interactieve elementen beschikbaar waarmee kinderen zich kunnen vermaken terwijl ze tegelijkertijd iets kunnen leren over het maken van ijs. Zo worden ze spelenderwijs geïnspireerd en gestimuleerd om creatief te zijn.
Enkele custom modules:
- Content platform: tekeningen, quizzen, video’s, … waarop je punten kan sparen.
- Webshop waarbij je je punten kan inruilen als korting.
Nog een leuke gimmick: er zijn hier en daar kleine leuke details verstopt. Klik maar eens op de vlieger op de homepage! Ontdek hier zelf de website van ‘t IJsboerke.
Meer over het proces achter deze website lezen? Dat kan op onze klantencase van IJsboerke.
Voorbeeld KMO: CMR-Shop (webshop)
Wie is CMR-Shop?
What’s in a name? CMR-shop is een initiatief van Group Joos, een webshop waarop je CMR-vrachtbrieven kan kopen. Papier, recht van de producent: enkel zo kan je rekenen op een persoonlijk contact en de beste kwaliteit. Deze webshop is gekoppeld aan een ERP-systeem.
KMO webshop
Deze webshop is een perfect voorbeeld van een webshop voor KMO’s. Hierbij combineren we ook Google advertenties om nog meer verkopen te verkrijgen.
Ontdek hier zelf de webshop van CMR-Shop.
Voorbeeld KMO: Wim Verhuur (webplatform met ERP koppeling)
Wie is Wim Verhuur?
Kan je tegenwoordig nog een bouwwerf passeren zonder het WV logo te zien passeren? Dat zal niet vaak het geval zijn. Wim Verhuur uit Sint-Katelijne-Waver is één van de grootste en kwalitatiefste verhuurbedrijven van het land. En daar zijn ze terecht trots op.
KMO verhuurplatform met erp-koppeling
Het is moeilijk om deze website samen te vatten, daarom hebben we er een aparte case over geschreven.
Het verhuurplatform is gekoppeld met Navision / Microsoft Business Central. MaesMedia zorgde voor een overzichtelijke & gebruiksvriendelijke website in de huisstijl van Wim Verhuur. Eén waarbij de gebruikerstaak centraal staat: snel een machine huren.
Navision stuurt alle producten, veiligheidsvoorschriften, prijzen, eigenschappen door naar ons CMS. Onze website bezorgt dan weer alle contracten, aanvragen en wijzigingen aan Navision. Zo is er een continue wisselwerking tussen website en ERP.
Ontdek hier zelf het verhuurplatform van Wim Verhuur.
Voorbeeld KMO: Mols (employer branding)
Wie is Mols?
Mols Contractors uit Arendonk bouwt aan de mobiliteit en infrastructuur van morgen. Denk aan bouwkunde, wegenbouw, glijbekisting… Ze hebben ook een eigen beton- en breekcentrale.
KMO website met de focus op employer branding
Net zoals bij Promation hierboven vind je bij Mols ook meteen een video op de homepage. Mensen weten niet steeds wat bouwkunde inhoudt, en deze video probeert hierop een antwoord te bieden.
De focus van Mols ligt ‘m bij employer branding. Samen met Mols keken we naar het allerbelangrijkste bij Employer branding: wat heb jij toekomstige werknemers te bieden? By the way, hier schreven we een 5-stappenplan over.
Vacatures in the spotlight, een duidelijk overzicht van de voordelen, leuke weetjes over Mols als werkgever… Het leidt allemaal tot meer sollicitaties, in combinatie met het marketingplan op maat.
Ontdek hier zelf de website van Mols Contractors. Meer over het proces achter deze website lezen? Dat kan op onze klantencase van Mols.
Voorbeeld KMO: JB Group (multi website)
Wie is JB groep?
JB Construct is al sinds 2001 dé specialist in het ontwerpen en bouwen van kleine tot zeer grote betonconstructies. Inmiddels behoort het bedrijf tot één van de sterkste spelers op de betonmarkt en dat is niet voor niets.
Naarmate het cliënteel groeide, groeide ook het aanbod van JB Construct. Het bedrijf besloot om de verschillende diensten onder te brengen bij verschillende bedrijven om zo een nog betere service te kunnen bieden. Voor elk van die bedrijven maakten we een website, daarvan kan je de klantencase hier terugvinden.
JMC Containers
Een gebruiksvriendelijk website waar je een overzicht vindt van alle mogelijke oplossingen voor afval. Custom modules:
- Verhuursystemen voor containers en big bags
- Koppeling met sendcloud voor het versturen van big bags.
Bekijk de website van JMC Containers. Linksboven kan je tussen de verschillende bedrijven switchen.
JB Plates
Een verhuurplatform voor rijplaten, overbruggingen en voetgangerstunnels. Custom modules:
- Offertegenerator voor het huren van rijplaten
- Een webshop met custom transportlogica voor het kopen van rijplaten
Bekijk de website van JB Plates.
JB Betonbouw
Informatieve websites met focus op employer branding. Geen specifieke custom modules. Deze website is eerder informatief.
Bekijk de website van JB Betonbouw.
JB Betonstaal
De rebranding van de JB groep zorgde ervoor dat JB construct werd gesplitst in Betonbouw en Betonstaal. Deze herlegde focus betekende dat we meer informatie moesten geven over het productaanbod onder JB Betonstaal, zoals bijvoorbeeld geveldragers.
Bekijk de website van JB Betonstaal.
Voorbeeld KMO: Lust For Live
Wie is Lust For Live?
Lust For Live uit Meerhout is de audiovisuele partner voor evenementen. Zij hebben projecten waar ze serieus mee kunnen uitpakken. Denk bijvoorbeeld aan Tomorrowland, Reverze, Les Ardentes, Graspop, Gala van de Gouden Schoen, …
KMO website na rebranding
Misschien ken je L&L Stage Services? Dat is de oude naam voor Lust For Live. Wij bouwden de website volledig in de nieuwe stijl en hielpen met de rebranding.
Nieuwe website, nieuwe social media platformen, continue content, advertenties, vacatures, naamsbekendheid. Onze samenwerking blijft zorgen voor een continue groei van dit indrukwekkende bedrijf.
Neem zeker een kijkje op hun social mediaplatformen, daar kom je steeds fenomenale foto’s tegen. En ga ook zeker kijken naar hun website.
Voorbeeld KMO: Hobéco (360° video)
Wie is Hobéco?
Hobéco is in 1996 gestart als klinkerlegger, maar wilde al snel de klanten wat meer bieden. Eerst volgden kleine bouwprojecten in hout, waarna zwembaden en zwemvijvers al snel aansluiting vonden.
Zo zijn ze geëvolueerd naar een zwembadbouwer die het volledige pakket kan aanbieden. Van enkel het plaatsen van een zwembad tot totaalprojecten inclusief bestrating, poolhouse en tuinaanleg.
KMO website met virtual tour
De website van Hobéco is bedoeld als lead generator. Om mensen te overtuigen van hun skills, hebben we meerdere virtual tours op hun website gezet. Onze cameraman heeft verschillende van hun realisaties bezocht en er een 360° video van gemaakt.
Deze kan je bekijken op de website van Hobéco.
Andere voorbeelden
Ben je op zoek naar meer voorbeelden? Dan wijzen wij je graag door naar:
- Onze klantenpagina
- Onze gids over websites voor bouwbedrijven
- Onze gids over websites voor begrafenisondernemers
Onmisbare zaken in een website op maat voor KMO’s
Er komt veel kijken bij een goeie website. Bekijk ook zeker onze pagina over webdesign op maat van KMO’s. Hieronder een samenvatting.
Maatwerk
Jouw KMO is anders dan andere KMO’s. Je verdient daarom ook een unieke website. Geen templates, geen standaard teksten, geen standaard formules. Elke tekst, ontwerp, programmatie is op maat van jouw KMO.
Rendabiliteit
Websites moeten renderen. We houden alle cijfers bij, want meten is weten. We meten veel. En enkel zo kunnen we je website bijsturen.
Branding
Zoals hierboven aangehaald, elke website is op maat. We houden uiteraard je huisstijl in het achterhoofd. Een goeie branding blijft hangen en is herkenbaar. Met het maken van die huisstijl kunnen we je ook helpen.
SEO
Gevonden worden op Google is belangrijk. Meer nog, de kans is groot dat jij deze pagina via Google hebt ontdekt. We voorzien de laatste technieken om je website goed te laten scoren.
Responsiviteit
Anno 2023 zou dit niet meer mogen, maar soms zie je websites die je op een smartphone niet zo goed kan openen. Zou niet mogen. Jouw KMO website is geoptimaliseerd voor desktop, tablet en smartphone.
KMO website met ERP-koppeling
Wij hebben ruime ervaring met het integreren van externe programma's in onze websites. Denk bijvoorbeeld aan:
- ActiveCampaign
- Navision / Business Central
- Teamleader
- Pimcore
- Odoo
- MultiPress
- Carfac
- Staatsbladmonitor
- XML
- Carflow
- ...
Dergelijke integraties worden gerealiseerd door middel van een 'API'. Indien jouw ERP-systeem beschikt over een 'API', dan kunnen wij deze koppelen aan je website. Niet zeker? Neem even contact met ons op, wij zoeken mee uit wat de mogelijkheden zijn.
Ontdek meer over ERP-integraties
Webdesign op maat: stappenplan voor KMO’s
Het concept van MaesMedia is dat van een marketingteam. Dat wilt zeggen dat we ons team zo samenstellen zodat we elk aspect van marketing kunnen behandelen. Wij willen de marketingafdeling van jouw KMO zijn. Alles wat we doen, passeert dus meerdere mensen. Voor een KMO website ziet het stappenplan er dus zo uit.
1. Het doel bepalen
Goed begonnen is half gewonnen. Je website moet niet zomaar online staan, maar een doel hebben. In een eerste kennismaking leren we jouw bedrijf kennen. Waar wil je heen? Wie is je klant?
Daarna maken we een visueel voorstel, bekijken de mogelijkheden en maken een plan. Plan nu alvast je kennismakingsgesprek. De offerte is vrijblijvend.
2. Tekst en design van je website
Onze copywriter en designer komen met jou je website bespreken. We stellen je opnieuw een spervuur aan vragen.
- Hoe moet die je site uit zien?
- Welke websites vind je mooi?
- Wat zijn je usp’s?
- Wat houdt je klanten tegen om bij jou te kopen?
We maken een gebruiksvriendelijk ontwerp met wervelende teksten die doen kopen. Of solliciteren. Afhankelijk van wat je doel uit de vorige stap was.
3. Webontwikkeling voor KMO’s
Jij vond het ontwerp en de teksten goed? Dan gaan we een stap verder en maken we er een échte website van. Onze developers zorgen ervoor dat je website goed werkt en scoort op Google.
We maken een testwebsite aan. Hierop leren we jou met de website werken. Zo pas je teksten aan, zo kan je een foto vervangen, een pagina toevoegen, vacatures aanvullen, …
Wanneer jij je ‘go’ geeft, zetten wij ‘m online.
4. Groeien met je KMO
Eerst nemen we je website onder handen, daarna je marketing. We zorgen ervoor dat mensen nog sneller de weg vinden naar je bedrijf. Ons team bestaat uit mensen met diverse specialisaties. Zo kunnen we je helpen met al je marketingvragen.